Мокін Борис Іванович
Мокін Борис Іванович
Головна сторінка  Новини


20 вересня 2015

Шановні читачі мого сайту, напевне більшість із вас знають, що 7 жовтня 2015 року у Вінницькому національному технічному університеті відбудуться вибори ректора, оскільки 5-річний термін повноважень нинішнього уже екс-ректора Володимира Грабка, завершився 8-го вересня.

А о 18 годині 20 вересня завершився термін подання до міністерства заяв і супровідних документів від науково-педагогічних працівників, котрі бажають взяти участь в конкурсі по обранню ректора ВНТУ, серед яких є і 41-річний завідувач кафедри комп’ютерного еколого-економічного моніторингу та інженерної графіки нашого університету, доктор технічних наук, професор Віталій Мокін, котрий, працюючи протягом 14 років одночасно на громадських засадах ще й директором Інституту магістратури, аспірантури та докторантури у період, коли суміщення двох посад з адміністративно-управлінськими функціями ще дозволялось, довів, що він є ефективним університетським менеджером, оскільки в усі роки, коли він виконував функції директора вище вказаного інституту, ефективність аспірантури в нашому університеті перевищувала середню по МОН втричі.

Успішно зарекомендував себе професор Віталій Мокін і у сфері міжнародного співробітництва як експерт ОБСЄ, ЮНЕСКО, ЄС і ООН та виконавець міждержавних наукових проектів від України, пов’язаних із розробкою і впровадженням геоінформаційних систем екологічного моніторингу річок Дніпро, Дністер, Прип’ять, Тиса та Сіверський Донець, які протікають по території кількох держав.

Як завідувач кафедри Віталій Мокін ліцензував магістратуру та успішно пройшов акредитацію спеціальності «Комп’ютерний еколого-економічний моніторинг» з комп’ютерних наук, яка має місце у тому переліку спеціальностей вищої освіти, термін дії якого через кілька років закінчується, та успішно пройшов ліцензування бакалаврського напряму підготовки фахівців «Системний аналіз» в галузі інформаційних технологій, яка є у переліку спеціальностей, уведеному після прийняття нового Закону України про вищу освіту, що свідчить про його вміння забезпечувати успішну реалізацію освітніх планів та швидко адаптуватись до нових умов.

Залучаючи до виконання госпдоговірної науково-дослідної тематики на замовлення різних установ та організацій щороку десятки студентів старших курсів та аспірантів з оплатою за виконану роботу, Віталій Мокін демонструє свою повагу до талановитої студентської молоді та надає їй можливість не лише проявити свої знання на практиці, але і, не виходячи за межі університету, заробити додаткові кошти на своє життєзабезпечення.

За роки своєї роботи в університеті для забезпечення студентів підручниками та навчальними посібниками, що віддзеркалюють останні досягнення науково-технічного прогресу, по навчальних дисциплінах, які викладав і викладає він та його кафедра, професор Віталій Мокін  написав кілька грифованих підручників і два десятки навчальних посібників.

Працюючи в двох наукових спеціалізованих вчених радах по захисту докторських дисертацій, у тому числі і в раді, що працює в Національній академії наук України, доктор технічних наук Віталій Мокін демонструє нам, що він добре розуміється і на проблемі підготовки наукових кадрів.

Сьогодні о 19 годині, тобто уже після завершення терміну подачі заяв на участь у конкурсі по обранню ректора ВНТУ, професор Віталій Мокін, як претендент на участь у цьому конкурсі, надіслав мені електронною поштою проект програми свого бачення шляхів розвитку ВНТУ у період з 2016 по 2020 роки, аби отримати від мене, як екс-ректора, її оцінку.

Ознайомившись з проектом програми розвитку ВНТУ на 2016-2020 роки, запропонованої професором Віталієм Мокіним, я, який сповідує ідеологію прозорості і відкритості, вирішив розмістити головні тези цієї програми на своєму сайті, аби дати можливість і вам, шановні читачі мого сайту, побачити з чим він йтиме на вибори в разі, якщо його допустять до участі в конкурсі. І я запрошую вас, шановні читачі мого сайту, в разі, якщо після ознайомлення з цими тезами у вас виникнуть пропозиції, аби Віталій Мокін включив до своєї програми і ще якість корисні для розвитку нашого університету положення, надсилати їх через мій сайт, а я обіцяю передати ваші пропозиції йому для доповнення ними його програми.

Отож читайте –

ПРОЕКТ ПЕРЕДВИБОРЧОЇ ПРОГРАМИ
Мокіна Віталія Борисовича,
претендента на участь в конкурсі по обранню ректора ВНТУ,
д.т.н., професора, зав. кафедри КЕЕМІГ, 1974 р. народження, українця,
який має 14-річний досвід керівництва (на громадських засадах)
Інститутом магістратури, аспірантури та докторантури

У разі офіційного допущення мене до участі в конкурсі по обранню ректора ВНТУ та обрання ректором зобов’язуюсь реалізувати наступні заходи:

Для покращення управління університетом та розвитку автономії

1. До кінця 2015 року організувати розроблення, широке обговорення та затвердження Перспективного плану розвитку ВНТУ на 2016-2020 роки, який відповідатиме університету зі статусом національного, та приступити до реалізації цього плану.

2. Відповідно до ст. 29 Закону України про вищу освіти домогтись виділення щорічно коштів для провадження наукової і науково-технічної діяльності в обсязі, не меншому 10% від річних видатків, як це передбачено законодавством для університетів зі статусом національного.

3. Домогтись дозволу здійснювати підготовку фахівців за власними експериментальними освітніми програмами та навчальними планами.

4. Розпочати формування на базі університету інноваційних структур: науково-технологічного парку та бізнес-інкубатора на засадах поєднання інтересів високотехнологічних компаній, науки, освіти, бізнесу та держави.

5. Змінити концепцію керування університетом, взявши за основу максимальну прозорість та відкритість у питаннях використання коштів та прийнятті рішень ректором, ректоратом і Вченою радою, запровадивши попереднє публічне обговорення на веб-сайті університету проектів цих рішень та врахування пропозицій, отриманих в результаті обговорення.

6. Створити університетську автоматизовану веб-систему з доступом до неї будь-якого члена колективу для отримання ним будь-якої необхідної йому інформації про діяльність підрозділів університету і посадових осіб.

Для покращення освітньої діяльності

1. Забезпечити перехід науково-педагогічних працівників на 600 годин річного аудиторного навчального навантаження вже з 2016-2017 н.р.

2. Забезпечити включення до нормативної кількості годин аудиторного навчального навантаження кожному науково-педагогічному працівнику усіх годин за переліком, затвердженим законодавством України, у т.ч. годин консультацій та годин викладання дисциплін у малокомплектних групах.

3. Організувати переведення навчального процесу на новий перелік напрямів підготовки та сприяти адаптації випускових кафедр до них.

4. Повернути апробовану у ВНТУ протягом 1996-2010 рр. інноваційну технологію безперервної підготовки науковців через магістратуру та аспірантуру шляхом розробки і впровадження науково-освітніх програм та планів згідно пункту 5 статті 5 Закону України про вищу освіти щодо ступеню магістра, яким передбачено, що освітньо-наукова програма магістра обов’язково повинна включати дослідницьку (наукову) компоненту на рівні, не меншому 30%, а обсяг цієї програми повинен складати 120 кредитів і виконуватись протягом 2 років.

5. Створити окремий підрозділ, який буде здійснювати централізоване оформлення усіх видів ліцензійних та акредитаційних справ та буде розвантажувати випускові кафедри від рутинної роботи по оформленню загальноуніверситетської документації.

6. Запровадити систему надбавок до зарплати науково-педагогічним працівникам як надбавок за виконання особливо важливої роботи по впровадженню інноваційних освітніх засобів і технологій та значний внесок у профорієнтаційну діяльність, у тому числі:

  • за проведення відкритих лекцій у ВНТУ іноземною мовою;
  • за розв’язання питань створення та введення у навчальний процес нових сучасних технічних засобів навчання;
  • за сприяння передаванню іншими установами на безкоштовній умові та введення у навчальний процес сучасного ліцензованого програмного забезпечення для комп’ютерної техніки;
  • за публікацію статей рекламного для нашого університету та профорієнтаційного характеру у республіканських виданнях («Освіта України», «Дзеркало тижня» тощо) та за виступи аналогічного характеру на обласному та республіканському телебаченні;
  • за ведення науково-освітніх та профорієнтаційних веб-ресурсів чи блогів про успіхи та значні досягнення вчених, викладачів, студентів, аспірантів, докторантів та працівників ВНТУ, з високою щоденною відвідуваністю.

7. Повернути традицію, що існувала до 2010 року, виплати гонорарів за розроблення навчальних посібників та дистанційних технологій навчання.

8. Усунути додаткове цензурування навчально-методичної літератури після її затвердження Методичною радою та розширити штат редакторів, що послужить суттєвому прискоренню процесу видання.

9. Зобов’язати Головний центр організації та методичного забезпечення навчання та Комп’ютерний інформаційно-видавничий центр створити умови для отримання електронними навчальними посібниками з грифом Вченої ради університету шифрів ISBN, без присвоєння яких вони не є навчальними посібниками, а – лише електронними конспектами лекцій.

Для покращення наукової діяльності

1. Реорганізувати діяльність науково-дослідної частини (НДЧ) з метою:

  • відслідковування працівниками НДЧ вітчизняних і міжнародних тендерів та грантів на наукові і проектні розробки, надання допомоги у формуванні міжгалузевих команд вчених ВНТУ для виконання робіт, оформлення та супроводження усієї документації, тобто для створення умов, щоб вчені відповідали, головним чином, лише за зміст та якість виконання проектів;
  • забезпечення максимальної прозорості конкурсів науково-дослідних проектів та грантів шляхом публікування на локальному сайті ВНТУ текстів проектів, критеріїв оцінювання, текстів рецензій (без розголошення імені рецензентів) та результатів оцінювання конкурсною комісією;
  • забезпечення повної прозорості усіх надходжень і витрат коштів, що надходять до НДЧ, шляхом розміщення інформації про них на сайті ВНТУ;
  • організації передавання для участі в 2-му турі конкурсу з держбюджетної тематики до МОН України усіх проектів, які отримали оцінку, вищу граничної, встановленої міністерством;
  • створення багатомовного веб-сайту з рекламування наукових розробок вчених ВНТУ та результатів їх впровадження.

2. Протягом 3-х років домогтись входження до наукометричних баз Scopus чи Web of Science не менше двох наукових журналів із числа тих, що видаються в нашому університеті.

3. Після уведення нового переліку наукових спеціальностей домогтись перезатвердження усіх, нині діючих, спеціалізованих вчених рад по захисту дисертацій здобувачами наукових ступенів.

4. Повернути систему надбавок до зарплати науково-педагогічним працівникам, що існувала до 2010 року, за високі досягнення у праці, за складність і напруженість та за виконання особливо важливої роботи, якою передбачити уведення однієї чи кількох із цих надбавок:

  • за внесок наукових керівників аспірантів (докторантів) в ефективність роботи аспірантури (докторантури) ВНТУ;
  • за вчасний захист дисертації після завершення аспірантури (докторантури) у ВНТУ;
  • за створення дослідних зразків нової наукової продукції, придатних для демонстрування на різних виставках;
  • за участь у роботі спецрад університету;
  • за наукове керівництво госпдоговірних НДР із сумарним обсягом, не меншим 30 тис. грн. на рік;
  • за отримання патентів та свідоцтв про реєстрацію авторських прав;
  • за опублікування статей у журналах із наукометричних баз Scopus та Web of Science та за підвищення значення індексу Гірша (Хірша) у цих базах.

5. Повернути практику, що мала місце до 2010 р., стосовно відшкодування витрат науково-педагогічним працівникам, докторантам, аспірантам і талановитим студентам за відрядження на наукові конференції.

6. Повернути практику, що існувала до 2010 року, видавати монографії вчених ВНТУ в університетському КІВЦ за кошти університету.

7. Максимально розвантажити науковців від підготовки та ведення рутинної документації, яку може вести допоміжний персонал.

8. Створити стартап-інкубатор, орієнтований на творчу молодь, передусім у сфері інформаційних технологій, що потребує, в першу чергу, не фінансової, а консультативно-юридично-організаторської підтримки.

9. Створити умови для написання дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук для викладачів кафедр, де завідувачі вже переобрались на другий термін, для підготовки достойної заміни в рамках нормативних вимог до університету зі статусом національного.

Для покращення міжнародної діяльності та іміджу університету

1. Організувати процедуру отримування грантів науково-педагогічними та науковими працівниками для стажування у провідних ВНЗ за кордоном.

2. Сприяти входженню університету в університетські консорціуми, що створюються для виконання міжнародних освітніх проектів.

3. Створити організаційну базу для функціонування в університеті курсів підвищення знань англійської мови серед науково-педагогічних працівників та аспірантів (на безкоштовній основі).

4. Шляхом уведення надбавок відповідальним на факультетах (інститутах) за оперативне оновлення інформації сприяти створенню сучасного багатомовного сайту університету та підрозділів, орієнтованого, в першу чергу, на абітурієнтів, у т.ч. іноземців усіх країн, що у нас навчаються, та замовників міжнародних проектів.

5. Організувати запрошення іноземних професорів для англомовного викладання окремих дисциплін.

6. Нарощувати потенціал програми обміну студентами і науково-педагогічними працівниками з університетами інших країн.

7. Повернути ВНТУ у 20-ку кращих університетів України за рейтингом ТОП-200 Україна, до якої він входив до 2010 року.

Для нарощення покращень в соціальній сфері та матеріальній базі

1. Повернути традицію, що мала місце до 2010 року, за кожної 5-річної ректорської каденції будувати по 50 квартир для працівників університету.

2. Розпочати модернізацію спортивно-оздоровчого табору біля с. Степашки за кошти інвесторів і спонсорів.

3. Домогтись виділення коштів міністерством і здійснити капітальний ремонт одного із найстаріших студентських гуртожитків – гуртожитку №2.

4. Розпочати реконструкцію системи забезпечення теплом університету шляхом доповнення її сонячними колекторами і тепловими насосами.

5. Відродити програму, що зупинена після 2010 р., заміни старих вікон, які не тримають тепло, у будівлях університету, на сучасні металопластикові, виготовлені студентами під час практикуму в університетських майстернях.

6. Відродити програму, що була зупинена після 2010 р., фінансування модернізації навчальних меблів за технологіями, розробленими у ВНТУ.

7. Повернутись до реалізації системи енергоощадного освітлення за технологією, розробленою в школі професора В.П. Кожем’яки.

8. Відродити виробництво під час лабораторного практикуму студентів будівельних спеціальностей тротуарної плитки та її використання для поліпшення тротуарів на території університету.

9. Повернути систему надбавок до зарплати працівникам адміністративно-управлінської, навчально-допоміжної та обслуговуючої сфер університету за високі досягнення у праці, за складність і напруженість та за виконання особливо важливої роботи, що існувала до 2010 року.

10. Віднайти джерела надходження коштів до університетського ендаумент-фонду та забезпечити його прозоре використання. – Кінець передвиборчої програми.

 

Як бачите, шановні читачі, плани у Віталія Мокіна в разі обрання його ректором ВНТУ є масштабними, тож не дивно, якщо у когось із вас під час ознайомлення з ними виникне думка – чи є якісь гарантії виконання цих планів, і хто виступатиме гарантом.

З цього приводу я дам вам таку відповідь – гарантом дотримання Віталієм Мокіним озвученого у передвиборчій програмі є я – Борис Мокін – екс-ректор, який очолював наш вищий навчальний заклад з 1989 по 2010 роки, перетворивши спочатку Вінницький політехнічний інститут у Вінницький державний технічний університет, а потім спромігшись так організувати роботу, що ВДТУ отримав від Президента України статус національного, перетворившись у ВНТУ, та увійшов у 20-ку кращих університетів України за рейтингом ТОП-200 Україна, в якій тримався по 2010 рік; екс-ректор, який відкрив 5 спецрад по захисту кандидатських і докторських дисертацій та 5 наукових журналів для публікації наукових результатів здобувачів наукових ступенів і вчених звань; екс-ректор, який призначав надбавки до зарплати усім, хто досягав високих результатів; екс-ректор, який вручив ключі від збудованих ним квартир 250 працівникам університету; екс-ректор, який умів будувати не лише навчальні корпуси, а і житлові будинки та умів розв’язувати усі університетські проблеми.

І в якості радника ректора я допоможу уже не юному, але ще і не старому професору Віталію Мокіну, який перебуває у розквіті творчих сил, швидко адаптуватись до ректорських функцій і виконати усі свої передвиборчі обіцянки, оскільки його цілеспрямованість, освіченість, інтелігентність і толерантність будуть доповнюватись моїм досвідом і умінням розв’язувати складні управлінські задачі, моїм авторитетом в столичних кабінетах та моїми діловими зв’язками в середовищі людей, які причетні до розв’язання фінансових проблем.




© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.