|
Головна сторінка
Громадська діяльність
Публіцистика
Продовження вибіркового літопису, або Напередодні та після дострокових виборів
Розділи книги
Останній повний тиждень наприкінці 2007 року ознаменувався безкомпромісною боротьбою за Бюджет-2008, що розгорнулася між демократичною коаліцією у парламенті і урядом Юлії Тимошенко з одного боку та опозиційними силами на чолі з Партією регіонів, очолюваною Віктором Януковичемм, з другого боку. Після затвердження Арсенія Яценюка на посаді Голови Верховної Ради України, затвердження Юлії Тимошенко на посаді прем’єр-міністра та затвердження її уряду, прийняття парламентом Бюджету-2008 повинно було стати четвертою визначальною опорою, необхідною для забезпечення стійкого положення усієї демократичної конструкції, вибудованої Президентом України Віктором Ющенком, починаючи від розпуску Верховної Ради України попереднього скликання. На переконструювання того проекту закону про Бюджет-2008, який був розроблений ще урядом Віктора Януковича, уряд Юлії Тимошенко мав рівно тиждень. Тому змінити усі статті цього багатосторінкового документу за такий короткий термін команді Юлії Тимошенко, звичайно ж, було не під силу. Але принципові положення своїх передвиборних програм політичні сили, які створили новий уряд, внести встигли. Наприклад, замість 750 мільйонів гривень для погашення заборгованостей по вкладах, які планував у 2008 році виділити на ці цілі уряд Віктора Януковича, уряд Юлії Тимошенко запланував суму у 20 мільярдів гривень, більша частина якої формуватиметься за рахунок надходжень від приватизації об’єктів державної власності. А щоб не зірвати інфляцію, уряд планує лише 6 мільярдів гривень видати готівкою, на 2 мільярди гривень погасити борги за комунальні платежі, а ще 12 мільярдів розмістити на депозитні вклади під проценти. Пропонується також законодавчо через закон про Бюджет-2008 закріпити і обіцянку демократичних сил виділяти матерям допомогу у розмірі 12,4 тисячі гривень після народження першої дитини, 25 тисяч гривень після народження другої і 50 тисяч гривень після народження третьої і наступних. Ліквідовані у цьому законі і усі пільги для народних депутатів України — цим пунктом закону буде перевірятись на щирість передвиборна обіцянка усіх політичних сил ці пільги скасувати. У першому читанні проект закону про Бюджет-2008 було прийнято досить спокійно і дружно — 410 голосами. А ось намагання демократичних сил затвердити Бюджет-2008 року у другому читанні і у цілому викликали шалений спротив, як Партії регіонів, так і комуністів та членів Блоку Литвина. Яких вони тільки контраргументів не висували після того, як проект закону про Бюджет-2008 був представлений парламенту, причому представлений не мiнiстром фінансів, а самою Прем’єр-міністром Юлею Тимошенко? Доходило навіть до абсурду, коли колишній мiністр фінансів Микола Азаров, виступаючи від імені Партії регіонів на засіданні парламенту у четвер, звинуватив уряд Юлії Тимошенко в тому, що цей уряд втілив у своєму варіанті бюджету передвиборні обіцянки Партії регіонів у сфері соціального захисту, а інший колишній міністр уряду Віктора Януковича — міністр праці і соціальної політики Михайло Папієв, виступаючи знову ж таки від імені Партії регіонів на парламентському засіданні у п’ятницю, звинуватив уряд Юлії Тимошенко у тому, що в проект бюджету закладено низькі соціальні стандарти, тобто, висловив прямо протилежне тому, що сказав Микола Азаров. В останній день роботи Верховної Ради України у нинішньому році комуністи і регіонали намагались, за 35 хвилин до його завершення, зірвати процес голосування за бюджет вимогою надати їм для консультацій регламентні півгодини перерви. І, якби спікер Арсеній Яценюк почав умовляти їх цього не робити, то часу після перерви для голосування уже не вистачило б. Якби ж він не оголосив цієї перерви, то можна було б потім у всіх ЗМІ заявляти, що голосування було нелегітимним. Але Арсеній Яценюк дуже швидко зорієнтувався і за 32 хвилини до завершення уже і так продовженого голосуванням робочого дня оголосив перерву на 30 хвилин. Тож у нього ще залишились після перерви законні 2 хвилини, протягом яких він мав право поставити проект закону про Бюджет-2008 на голосування. Що він і зробив. І проект закону про Бюджет-2008 парламент затвердив 235 голосами, серед яких виявились 227 голосів демократичної коаліції та 8 голосів комуністів. Тож тепер демократична владна конструкція увійде в рік 2008, маючи усі 4 опори. Звичайно, і усі ті народні депутати України, які у п’ятницю 28 грудня проголосували за Бюджет-2008, погоджуються з тим, що він є недосконалим, але вони водночас констатують, що його прийняття дозволяє уже з перших днів нового року підвищити соціальні стандарти життя громадян України і приступити до виконання передвиборних обіцянок. Адже, якби цього не сталося, то країна у січні 2008 року жила б за стандартами і нормами січня 2007 року. І далі б діяли норми місяців 2007 року в аналогічні місяці 2008 року, аж поки не був би затверджений законодавчо Бюджет-2008. А щоб мати можливість поліпшити Бюджет-2008 в прикінцеві положення закону про нього закладено норму, що до 1-го березня 2008 року уряд представить у парламент проект закону про зміни до Бюджету-2008, в якому будуть враховані усі ті пропозиції, які не увійшли у закон про Бюджет-2008. Загальна ж характеристика Бюджету-2008 така: доходи зведеного бюджету — 215,359 мільярдів гривень, видатки — 232,372 мільярди гривень, дефіцит — на рівні 7,3 %. |
© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.