Мокін Борис Іванович
Мокін Борис Іванович
Головна сторінка  Громадська діяльність Публіцистика Друге дихання, або З чужої пісні слова не викинеш Розділи книги


2 липня, у суботу, ми провели співбесіду з медалістами, для зарахування яких згідно з правилами прийому у нас у цьому році було виділено 186 місць держзамовлення, що склали 25 % від виділених міністерством 745 місць.

На ці 186 місць претендувало 358 медалістів, тобто біля 2-х медалістів на одне місце в середньому. Кожен медаліст мав право у своїй заяві написати дві спеціальності — ту, на яку він хоче, і ту, на яку він згоден, якщо уже будуть вибрані усі вакансії по тій, на яку він хоче.

Співбесіда була проведена у вигляді тесту. На співбесіді кожному медалісту було задано по три питання — одне з математики, одне з фізики і одне з загальної гуманітарної підготовки. Під кожним питанням було приведено по три відповіді — одна правильна і дві неправильних. Варіантів по три питання в кожному було складено 14. Усі питання та відповіді на них і варіанти я склав сам. Сам їх набрав на комп’ютері, сам роздрукував у двох комплектах і сховав ці комплекти у свій сейф, а з комп’ютера стер. Тож до початку проведення співбесіди ніхто, окрім мене, змісту питань і варіантів відповідей не знав.

Питання були такими, щоб правильні відповіді на них медаліст, якщо він є медалістом справжнім, міг дати одразу. Наведу кілька прикладів цих питань та запропонованих відповідей.

З математики:

1. Чому дорівнює похідна в точці мінімуму функції?

Відповіді:

1) нулю;

2) нескінченності;

3) самій функції.

2. Число ? — це є відношення

1) довжини кола до його радіуса?

2) довжини кола до його діаметра?

3) діаметра кола до його радіуса?

3. Чому дорівнює log22? —

Відповіді: 1) нулю; 2) одиниці; 3) двом.

З фізики:

1. З якою швидкістю розповсюджується світло у вакуумі? —

Відповіді:

1) 30 000 км/с;

2) 300 000 км/с;

3) 3 000 000 км/с.

2. В скільки разів зміниться струм в електричній лінії, якщо до резистора, на який вона навантажена, паралельно підключити ще один такий же резистор? —

Відповіді:

1) струм зменшиться у 2 рази;

2) струм зросте у 2 рази;

3) струм не зміниться.

3. Альпіністи піднялися на гору висотою 5 км, запалили вогонь і поставили на нього чайник з водою. — При якій температурі вода закипить?

Відповіді:

1) при температурі 100 ?С;

2) при температурі більшій 100 ?С;

3) при температурі меншій 100 ?С.

З загальної гуманітарної підготовки:

1. Скільки народних депутатів складають Верховну Раду України?

Відповіді: 1) 450; 2) 350; 3) 400.

2. Хто був керівником Радянського Союзу в день його розвалу?

Відповіді:

1) Борис Єльцин;

2) Михайло Горбачов;

3) Володимир Щербицький.

3. Які 5 міст України мають більше 1-го мільйона жителів?

Відповіді:

1) Київ, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса;

2) Київ, Харків Донецьк, Львів, Одеса;

3) Київ, Харків, Львів, Запоріжжя, Луганськ.

Аналогічний ступінь складності, а точніше, простоти мали і усі інші питання.

Організаційно співбесіда була проведена у такий спосіб. Усі медалісти о 9-й годині розмістились в двох залах, в коридорі між якими напроти цих залів було поставлено по 14 парт, на кожну із яких покладено 1 варіант із трьох питань та по одній картці, на якій медаліст повинен був написати своє прізвище, розписатись, вказати номер варiанту та закреслити квадратик з номером правильної на його думку відповіді на кожне із трьох питань.

На цю процедуру відводилось 10 хвилин.

Заповнивши картку відповідей, медаліст покидав місце тестування, виходячи одразу на вулицю і не заходячи до залу, де в очікуванні своєї черги сиділи медалісти, які ще не пройшли тестування.

Сідали за парти з варіантами і картками усі 28 медалістів (по 14 з кожного залу) одночасно, а покидали місце тестування по мірі надання відповідей — хто через 1—2 хвилини, більшість через 5—7 хвилин, але були і такі, які сиділи усі відведені 10 хвилин.

Заповнені медалістами картки відповідей збирались членами приймальної комісії, після того як останній із запрошеної із залу порції медалістів покидав місце тестування. І одразу ж на усі парти членами приймальної комісії клались нові чисті картки відповідей. Після цього із залів запрошувались нові порції медалістів. За дві з половиною години у такий спосіб пройшли співбесіду усі 351 медаліст, які прийшли на тестування.

Перед початком я зайшов спочатку до одного залу, а потім до іншого і розповів медалістам, у який спосіб їм задаватиму запитання, і як вони повинні оформляти свої відповіді на ці, задані мною, запитання, та як перевірятиметься правильність даних ними відповідей.

А перевірялась вона так: до кожного варіанту відповідей на картках я вирізав шаблони, в яких проти квадратиків з правильними відповідями були зроблені прорізи. Тож члену приймальної комісії достатньо було лише накласти шаблон на картку, подивившись перед цим лише на те, щоб на одне і те ж питання не було викреслено два квадратики, і виписати оцінки. А оцінки по кожному питанню були лише дві: три бали в разі правильної відповіді і нуль балів в разі не правильної. Тож можна було за відповіді на один варіант набрати 0 балів, 3 бали, 6 балів або 9 балів. Додатково можна було отримати ще до 3 балів за призове місце в олімпіадах з математики, фізики або інформатики (в місті або сільському районі — 1 бал, в області — 2 бали, в державі — 3 бали). Максимально на співбесіді з врахуванням олімпіад можна було набрати 12 балів. Дані про перемоги на олімпіадах у нас були занесені в комп’ютерну базу з документів медалістів до початку тестування.

Перевірка тестових відповідей на картках принесла такі результати. Із 351 медаліста, що взяли участь у тестуванні, 150 отримали максимальну оцінку 9 балів (це 42,7 %), 141 отримали оцінку 6 балів (це 40,2 %), 43 отримали оцінку 3 бали (це 12,2 %) і 17 отримали 0 балів (це 4,9 %).

Після врахування додаткових балів, медалістів, що в сумі набрали 12 балів ми мали 36, 43 набрали 11 балів, 21 — 10 балів, 77 — 9 балів, 32 — 8 балів, 20 — 7 балів, 73 — 6 балів, 5 — 5 балів, 6 — 4 бали, 24 — 3 бали, 14 — менше 3 балів.

Із цих 351 медалістів по першій або по другій із вказаних ними спеціальностей до кінця дня ми зарахували 171, розповівши і їм і їхнім батькам на зустрічі в актовому залі університету усю процедуру і давши відповіді на усі поставлені запитання. Усім іншим було запропоновано взяти участь у загальному конкурсі. А не використану квоту із 15 місць було також передано на загальний конкурс.

У цей же день ми провели апробацію нашої нової системи спостереження за ходом вступних іспитів. Інформація в систему надходить від 4 відеокамер — по одній в обох залах, що будуть використовуватись для проведення письмових вступних іспитів, а під час співбесіди використовувались медалістами в якості залів очікування черги; одна в коридорі між залами і одна у кімнаті, де стоїть сейф відповідального секретаря приймальної комісії, у якому будуть зберігатись титульні листи екзаменаційних робіт після їх шифрування і передачі самих зашифрованих робіт екзаменаторам для перевірки. В систему входять також комп‘ютер для цифрової обробки відеоінформації і її запису на диск та два плоских монітори, які розміщені на зовнішній частині стіни при вході у корпус, в якому знаходиться приймальна комісія.

Система по черзі переключає відеокамери на трансляцію усього того, що вона бачить протягом 8 секунд, повертаючись до того ж самого об’єкту спостереження через 24 секунди.

Тож батьки медалістів не скучали, поки їхні діти проходили тестування — вони, щільно розмістившись на площі перед входом у корпус, дружно спостерігали за процесом на винесених моніторах.

На завершення цього матеріалу доводиться констатувати, що нинішнє тестування медалістів, скоріш за усе, матиме для мене в подальшому негативні наслідки, оскільки одним із тих медалістів, що не упоралися з тестом, виявився син одного із керівників обласної державної адмінiстрації, який одразу ж після тестування забрав документи і подався до іншого університету, хоча перед ним ще була можливість довести випадковість тестової оцінки отриманням високої оцінки на вступному іспиті, до якого згідно з правилами прийому допускались усі ті медалісти, які не витримали тестової співбесіди.

Постскриптум: у цей же день до Вінниці завітав секретар РНБОУ Петро Порошенко. Він провів ряд зустрічей з вінничанами, на які запрошувався і я. Але, звичайно ж, я не міг взяти участь у цих зустрічах по викладених вище причинах. До речі, на зустрічах у Вінниці Петро Порошенко заявив, що уже в понеділок подасть заяву про складення з себе депутатських повноважень, про що і його, і інших народних депутатів України, які обійняли посади міністрів чи губернаторів, в черговий раз попросив Президент України Віктор Ющенко.




© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.