Мокін Борис Іванович
Мокін Борис Іванович
Головна сторінка  Громадська діяльність Публіцистика Друге дихання, або З чужої пісні слова не викинеш Розділи книги


У понеділок 1-го серпня я отримав листа від заступника Голови Вінницької обласної державної адміністрації Івана Гамрецького, в якому той просив мене допомогти стати студентом нашого університету абітурiєнту Олексію Ф., мати якого звернулась по допомогу в розв’язанні цього питання до Президента України Віктора Ющенка, з Секретаріату якого це звернення було переадресовано в обласну державну адмінiстрацію.

Вивчивши досконало питання, я особисто написав відповідь і заступнику губернатора, і матері Олексія Ф. Подаю текст цієї відповіді, направленої адресатам у середу 3-го серпня, в якому прізвище матері та її сина із етичних міркувань замінені абревіатурами.

 

Відповідь на Заступнику Голови ВОДА
скаргу Ф. Є. В. Гамрецькому І. С.

Копія Ф. Є. В.
вул. Ікс, будинок Ігрек,
м. Ямпіль Вінницької обл., 24500

Шановний Іване Степановичу!

У відповідь на Ваш лист від 29 липня 2005 року повідомляю наступне.

Абітурієнт Ф. О. В. мав дві можливості вступу до нашого університету — по-перше, за результатами співбесіди, влаштованої для медалістів у вигляді письмового тесту, результати якого зберігаються; а по-друге, за результатами складання письмового комплексного вступного іспиту (3-и питання з алгебри, 3-и питання з геометрії і 4-и питання з фізики), результати якого теж зберігаються.

Але за співбесідою він не був зарахований, оскільки дав незадовільні відповіді на ті три тестові питання, правильні відповіді на які 172 справжніх медалістів дали за відрізок часу від 3-х до 7-и хвилин. Всім же надавалось для проходження процедури тестування по 10 хвилин. Процедура тестування полягала в закресленні на спеціальному бланку (по кожному із трьох питань) номерів правильних відповідей із трьох запропонованих (лише одне із яких було правильним) і написання на цьому бланку свого прізвища, імені і по батькові та підпису.

Не міг бути зарахованим цей абітурієнт і за результатами письмового вступного іспиту, оскільки він отримав нульові оцінки по усіх 10-и питаннях, 5-ть із яких теж були тестовими. На іспит надавалось 4-и години, і жодне з питань не виходило за шкільні програми з алгебри, геометрії і фізики.

З нульовим результатом письмового вступного іспиту ми не те що на держбюджетну форму навчання не зараховували — ми з таким результатом не брали навіть на платне навчання, оскільки розуміємо, що студент з нульовою шкільною підготовкою не зможе навчатись в університеті навіть на посередні оцінки і його все-одно доведеться відраховувати після першої ж екзаменаційної сесії.

Я вважаю, що з продемонстрованим рівнем знань Ф. О. В. не зможе без впливу матері на викладачів навчатись навіть у технікумі, тож не може бути і мови про його дозарахування на навчання в нашому університеті.

Ще раз підкреслюю, що і результати співбесіди у вигляді письмового тесту і результати складання письмового комплексного вступного іспиту абітурієнтом Ф. О. В. зберігаються в приймальній комісії та в архіві університету і можуть бути пред’явлені будь-якій комісії. І ще раз нагадую, що увесь процес складання вступних іспитів та проходження співбесіди, включаючи процеси написання письмових робіт, їх шифрування і дешифрування та перевірки, а також занесення у комп’ютер і друкування відомостей результатів іспитів, які після цього негайно вивішувались на стендах приймальної комісії, у цьому році в нашому університеті за допомогою відеокамер транслювався на площу перед корпусом приймальної комісії, на зовнішній стіні якого були встановлені два демонстраційних монітори. А процес зарахування до університету за набраними кожним абітурієнтом сумарними балами було здійснено на університетському стадіоні одразу за усіма спеціальностями у присутності усіх абітурієнтів та їх батьків і друзів.

Завершити свою відповідь Вам, шановний Іване Степановичу, я хочу таким зверненням до Вас — зобов’яжіть, будь ласка, обласне управління освіти створити комісію, якій доручити перевірити, яким чином у школі № 2 міста Ямполя, яку закінчив Ф. О. В. в нинішньому році, з’являються медалісти з нульовими знаннями

З повагою —
ректор ВНТУ, академік АПНУ Б. І. Мокін

Додатки:

1) Лист заступника Голови ВОДА Івана Гамрецького.

2) Лист Ф. Є. В. на ім’я Президента України Віктора Ющенка.

 

В якості коментаря до цього листа хочу відзначити, що, отримавши нульові оцінки, абітурієнт Ф. О. В. мав можливість їх опротестувати в апеляційній комісії, до складу якої входили найавторитетніші викладачі Фізмат гімназії № 17 і Технічного ліцею міста Вінниці. Але він не став цього робити. Більше того, не зумівши розв’язати задачі і дати відповіді на 5 питань не тестового характеру, Ф. О. В. міг би спробувати хоча б вгадати правильні відповіді на 5 тестових питань, в трьох наведених у білеті відповідях на кожне з яких містилось і по одній правильній. Але і цього він не став робити, залишивши клітинки усіх відповідей не перекресленими. А тому складається враження, що так він вчинив за вказівкою матері, яка, мабуть думала, що, отримавши листа на її підтримку від якогось високого посадовця, я з переляку сам позакреслюю правильні відповіді на тестові питання в білеті її сина, аби мати підставу для його дозарахування у студенти. Вінничани знають, що зі мною такі номери не проходять, а у Ямполі могли і не знати. Але, сподіваюсь, що тепер і там знатимуть.




© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.