Недостатньо  знати,  необхідно  вміти  ці  знання  застосувати!  Недостатньо  бажати,  потрібно  і  робити!
  Б.І. Мокін
Головна сторінкаДодати в Вибране

основне
Новини
Біографія
Наукова діяльність
Педагогічна діяльність
Адміністративна діяльність
Громадська діяльність
Листи, статті, доповіді
Зворотній зв'язок

Пошук

Мій акаунт на Facebook
Пошук
Головна сторінка   Новини 


4 грудня 2014

Шановний Володимире Віталійовичу, у відповідності з вимогами Статей 78 та 79 Закону України про вищу освіту, присвячених питанням прозорості університетського адміністрування, прошу розмістити на сайті ВНТУ у розділі «Публічна інформація» фотокопії тих документів, на підставі яких Ви весною 2013 року перерахували зі спецфонду бюджету університету на депозитний рахунок у банку 4 мільйони гривень.

Підставою для такого звернення послужило те, що згідно з діючим у 2013 році Бюджетним кодексом України (Стаття 13. Складові частини бюджету):

«9. Створення позабюджетних фондів органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами не допускається. Відкриття позабюджетних рахунків для розміщення бюджетних коштів (включаючи власні надходження бюджетних установ) органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами забороняється, крім випадку, передбаченого частиною восьмою статті 16 цього Кодексу, а також крім розміщення закордонними дипломатичними установами України бюджетних коштів на поточних рахунках іноземних банків у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та розміщення вищими і професійно-технічними навчальними закладами на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право».
 
А згідно зі згаданою у п.9 Статті 13 (дивись вище) 8-ої частини статті 16:

«8. Член Кабінету Міністрів України, відповідальний за формування та реалізацію державної бюджетної політики, або особа, яка виконує його обов'язки, за погодженням з Національним банком України має право в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах та/або шляхом проведення аукціонів розміщення тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунку та коштів валютних рахунків державного бюджету на депозитах або шляхом придбання державних цінних паперів з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду…»
 
Із процитованого вище витікає, що оскільки спецфонд бюджету університету, який формується за рахунок платних послуг, є складовою загального бюджету університету, що згідно з законодавством обслуговується як і бюджети усіх інших бюджетних установ та організацій виключно лише казначейством, а також оскільки діючий у 2013 році Закон України про вищу освіту (від 17.01.2002 року з доповненнями, прийнятими у наступні роки) не містив у собі норми, згідно з якою частину бюджету університету, якою є спецфонд, дозволялось перераховувати з казначейського рахунку на банківський депозитний рахунок, то, шановний Володимире Віталійовичу, ті 4 мільйони гривень зі спецфонду, які весною 2013 року Вами були перераховані на банківський депозитний рахунок, Ви згідно з пунктом 8 Статті 16 Бюджетного кодексу (дивись вище) мали право перерахувати лише з дозволу «Члена Кабінету Міністрів України, відповідального за формування та реалізацію державної бюджетної політики, або особи, яка виконує його обов'язки, за погодженням з Національним банком України», тобто лише з дозволу міністра фінансів України або виконувача його обов’язків.

І оскільки цей дозвіл повинен бути підписаний виключно лише членом Кабінету Міністрів, відповідальним за формування та реалізацію бюджетної політики, то навіть дозвіл за підписом міністра освіти і науки Дмитра Табачника, не кажучи уже про дозвіл за підписом першого заступника міністра Євгена Суліми чи заступника міністра з фінансової роботи Олексія Дніпрова, не є документом законним з позицій вимог Бюджетного кодексу.

У Вас, шановний Володимире Віталійовичу, резонно виникає запитання: «А чому ж я не звертався з таким запитом до Вас тоді – весною 2013 року, коли вищевказані 4 мільйони гривень були перераховані з казначейського на банківський депозитний рахунок, а звернувся лише зараз – більше ніж через рік після цього перерахування?»

Тоді, на жаль, мені навіть в голову не прийшло, що Ви можете зважитись на відкриття банківського депозитного рахунку, не маючи для цього дозволу за підписом особи рівня, визначеного у Бюджетному кодексі. А нині, після ознайомлення з відповідями першого заступника міністра освіти і науки Інни Совсун на запитання представників освітянської громадськості стосовно того, коли ж уже можна буде на законних підставах, обумовлених новим Законом України про вищу освіту, розміщувати кошти, отримані університетами за надання платних освітніх послуг, на банківських рахунках, у мене закрались сумніви стосовно відповідності того дозвільного документа на розміщення 4 мільйонів гривень на банківському депозитному рахунку, що Ви маєте, вимогам Бюджетного кодексу.

Ці сумніви породжені заявою Інни Совсун, що для уведення в дію норми нового Закону України про вищу освіту стосовно надання права університетам розміщувати кошти, отримані за надання платних послуг, на банківські рахунки (в тому числі і депозитні) потрібно внести ці дозвільні зміни у Бюджетний кодекс, проти чого продовжує активно виступати міністерство фінансів.

Тож мені важко уявити, щоб міністерство фінансів, яке нині виступає проти розміщення частини бюджету університетів на банківських рахунках, незважаючи навіть на те, що новий Закон України про вищу освіту уже дозволяє це робити, щоб міністр фінансів – хто б ним не був – підписав дозвіл на розміщення 4 мільйонів гривень з університетського бюджету на банківський депозитний рахунок у той час, коли старим Законом України про вищу освіту це робити заборонялось.

А тому, шановний Володимире Віталійовичу, якщо у Вас дозвільний документ на перерахування 4 мільйонів гривень з казначейського рахунку на банківський депозитний рахунок за підписом члена Кабінету Міністрів, відповідального за формування та реалізацію державної бюджетної політики, є, опублікуйте, будь ласка, його фотокопію на сайті університету, аби університетська громадськість заспокоїлась з цього приводу, що дуже важливо напередодні нової планової появи у ВНТУ інспекторів Вінницького відділення Фінінспекції (колишнє КРУ), що очікується у 2015 році, котрі наділені правом штрафувати у 5-кратному розмірі суми коштів нецільового використання.

А щоб у Вас, шановний Володимире Віталійовичу, не виникало сумнівів в існуванні такої загрози, я нагадаю Вам, що у період ще мого ректорства інспектори КРУ намагались змусити наш університет сплатити 13 мільйонів гривень штрафу за, на їх думку, нецільове використання 2,6 мільйона гривень. Використання цих 2,6 мільйонів гривень за твердженням інспекторів КРУ було нецільовим у зв’язку з тим, що після прийняття закону про касові апарати університетські буфети продовжували використовувати протягом двох років замість касових апаратів розрахункові книги. І лише тому, що ми оскаржили це рішення КРУ у суді та надали в суд документ, згідно з яким нам було дозволено використовувати в університетських буфетах розрахункові книги замість касових апаратів, вдалося рішенням суду скасувати і не виплачувати той 13-мільйонний штраф, накладений на університет інспекторами КРУ.

Тож хотілось би бути впевненими, що існує такий документ, яким фінінспекторів можна буде заспокоїти і у випадку перерахування Вами 4 мільйонів гривень на банківський депозитний рахунок, за що, в разі визнання використання цих грошей нецільовим, фінінспекторами може бути нарахований університету 20-мільйонний штраф. Виплачувати який доведеться уже новому ректору, якого колектив університету обере на ректорських перегонах на початку вересня 2015 року, тож перед фінінспекторами і за цей Ваш 4-мільйонний депозит та можливий 20-мільйонний штраф доведеться «віддуватися» уже йому.

З повагою – професор кафедри ВЕТЕСК, екс-ректор ВНТУ
Борис Мокін

Версія для друку


[12.06.2023] Про вклад академіка Леоніда Каніщенка в формування майбутнього президента України
[30.12.2022] Кілька слів напередодні 80-річчя про мій вклад у підготовку наукових кадрів
[10.09.2020] Відповідь на запитання, чому я вирішив балотуватись кандидатом у ректори
[08.07.2020] Не робіть, як я!
[07.06.2020] Розповідь про те, як Вінницький міський голова Моргунов втратив 300 голосів
[01.06.2020] Літо у ВНТУ починається з оновлення корпусу деканів
[15.05.2020] Що очікувати після реформування системи захисту дисертацій?
[27.04.2020] Коронавірусні будні університетського професора
[04.03.2020] Весь мир насильно мы разрушим до основанья, а затем - мы наш, мы новый мир построим!
[19.01.2020] «Ніхто не зобов’язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази»
[28.12.2019] Передноворічні роздуми ексректора, який ще працює професором
[21.12.2019] Попри побажання та потуги недоброзичливців академія педагогічних наук продовжує жити
[03.12.2019] Чи варто нашому ректору позитивно реагувати на пропозицію мера міста про передачу частини земельної ділянки університету в комунальну власність?
[30.11.2019] Мої враження від зустрічі з заступником міністра Єгором Стадним
[09.11.2019] Факультету радіоелектроніки - 50
Головна сторінкаДодати в Вибране
© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.