Перша декада травня 2007 року запам’ятається українцям ще й тим, що у ці дні сталися три гучні аварії: по-перше, під Києвом зійшов з рейок швидкий потяг «Столичний експрес» сполученням «Київ-Дніпропетровськ», по-друге, знову ж таки на Київщині стався вибух на трубопроводі, по якому подається російський газ в Європу, а по-третє, на одній із шахт Донбасу — «Краснолиманській» знову пролунав вибух. І в усіх цих аваріях мають місце людські жертви.
Сьогодні вранці (субота 12 травня), їдучи до університету, я почув по радіо «Ера» таку фразу із уст одного із дозвонювачів: «Чому це так? Чому на наших шахтах лунають вибухи з такою ж частотою як і в Іраку, де йде партизанська війна? Чому у Польщі не вибухає шахтний метан так часто, як у нас? Хто в цьому винен, і коли буде наведено порядок на наших шахтах?»
А від себе, я ще б додав і таке запитання: «А може не бажаючи вкладати кошти в безпеку роботи на шахтах і нічого у цьому напрямку на шахтах не поліпшуючи, керівники шахт і їхні керівники нас хочуть привчити до думки, що це нормально, коли періодично лунають вибухи на шахтах і гинуть люди?»
Зараз висока урядова комісія (в котрий уже раз!) намагається з’ясувати, з чиєї вини сталася аварія на цій шахті. А от щодо двох інших аварій, то дехто із народних депутатів з проурядової більшості уже встиг зробити заяву, що вони є диверсіями, націленими на дискредитацію уряду. І в тому, що це не диверсії, їх не можуть переконати навіть результати попереднього слідства, яке виконано слідчими Міністерства внутрішніх справ, очолюваного їхнім соратником соціалістом Василем Цушком.
А слідчі кажуть, що вибух на газогоні стався тому, що кілька любителів легкої наживи, котрі хотіли поцупити з трубопроводу дизельне пальне, переплутали труби і замість продуктопроводу просвердлили дірку в газопроводі, тиск у якому 70 атмосфер. Тож на завершальній стадії цього свердління при викиді стисненим газом свердла із металевої дірки виникла іскра, від якої газ і вибухнув, вибивши воронку в землі з контуром радіусом 50 метрів, зруйнувавши вщент кілька десятків метрів газогону та спаливши усе вздовж газогону на протязі кілометра.
Що ж до аварії зі «Столичним експресом», під час якої третина вагонів потяга разом з електровозом зірвалась під укіс, то особливо намагається подати це як диверсію міністр транспорту соціаліст Микола Рудьковський. І це в той час, коли слідчі продемонстрували матеріали показань чергової по станції та чергового електромеханіка, із яких витікає, що вони, виявивши несправність автоматичної стрілки, що переводить колію на інший маршрут, замість того, щоб забити тривогу і зупинити рух, вирішили самотужки усе владнати, замотавши деталь, що тріснула, мотузкою.
Що цікаво, після розмови з міністром Рудьковським, чергова від своїх показань відмовилась і заявила, що вона дала показання під тиском слідчих, які лякали її неприємностями для сина. Але схоже, що електромеханік від показань не відмовився і після розмови з міністром, тому що його під телекамери після цього не вивели. Як на мій погляд, то не могли слідчі, які є людьми із відомства соціаліста Цушка, вимагати давати неправдиві показання від людей із відомства соціаліста Рудьковського.
Після цієї аварії Президент України Віктор Ющенко зажадав відставки міністра транспорту Рудьковського, мотивуючи це тим, що халатне відношення працівників залізниці стало можливим саме тому, що міністр замість того, щоб активно працювати на посаді, викорінюючи недоліки, узяв відпустку і проводить її на мітингах на Майдані Незалежності.