15 серпня 2008 року газета «Освіта України» у № 61–62 опублікувала «Інформаційно-аналітичні матерiали до підсумкової колегії МОН України», проведення якої заплановано на 22 серпня. У розділі «Зовнішнє незалежне оцінювання 2008 року» наведені такі дані: тестування здійснювалось у 4630 пунктах з залученням понад 200 тисяч педагогічних працівників.
У нашому університеті прийом вступних іспитів за власною тестовою технологією здійснювався у попередній рік 11 викладачами. Наш університет відноситься до числа середніх за кількістю студентів, які приймаються на 1-й курс. Всього в Україні трохи більше 900 вищих навчальних закладів різного рівня акредитації. Тому, виходячи з показника задіяності викладачів нашого університету під час вступних випробувань і наших параметрів, можна стверджувати, що у минулому році по усій Україні при використанні вищими навчальними закладами власних технологій у вступній кампанії було задіяно не більше 10 тисяч педагогічних працівників.
Порівнюючи з нинішнім роком, бачимо, що у нинішньому році при використанні загальнодержавної технології тестування у вступній кампанії було задіяно педагогічних працівників у 20 разів більше. А сама вступна кампанія нинішнього року замість 900 пунктів тестування, як це було у минулому році, проводилась у кількості пунктів, у 5 разів більшій.
Але ж абсолютно очевидним є те, що чим більше пунктів складання іспитів утворено і чим більше працівників до цього складання є причетними, тим більше можливостей створюється для прояву корупції.
За моїми підрахунками, виконаними на основі нашого університету з перенесенням на інші 900 вищих навчальних закладів, у минулому році на проведення вступної кампанії в цілому по державі було використано 10 мільйонів гривень. За тими даними, що періодично з’являлися у ЗМІ, затрати на створення тестів і пунктів тестування склали 50 мільйонів гривень і ще приблизно 50 мільйонів гривень були витрачені в процесі тестування. А це у 10 разів більше, ніж у минулому році.
А у підсумку ми маємо те, що і так було відомо — українській мові і літературі як у сільських так і у міських школах навчають приблизно однаково, в елітних гімназіях і ліцеях усім дисциплінам навчають в два рази краще, ніж у школах звичайних, а фізиці в міських школах навчають у два рази краще, ніж в школах сільських.