Недостатньо  знати,  необхідно  вміти  ці  знання  застосувати!  Недостатньо  бажати,  потрібно  і  робити!
  Б.І. Мокін
Головна сторінкаДодати в Вибране

основне
Новини
Біографія
Наукова діяльність
Педагогічна діяльність
Адміністративна діяльність
Громадська діяльність
Публіцистика
Листи, статті, доповіді
Зворотній зв'язок

Пошук

Мій акаунт на Facebook
Пошук

У четвер 4-го грудня, об 11-й годині ранку в залі засідання колегії Міністерства освіти і науки України розпочалося обговорення запропонованої міністерством системи визначення рейтингів університетів.

Для обговорення були запрошені 40 ректорів провідних університетів країни.

Відкрив обговорення міністр освіти і науки Іван Вакарчук. У своєму виступі він сформулював мету обговорення, визначив регламент виступів і надав слово В’ячеславу Ямковому — керівнику групи розробки методики визначення рейтингів університетів, створеної при Міністерстві освіти і науки.

В’ячеслав Ямковий викладав основи своєї методики протягом 30 хвилин. Потім ще 20 хвилин він відповідав на запитання. Після цього почалося обговорення.

Першим виступив ректор Національної юридичної академії України із Харкова, професор Тацій. У нього було більше зауважень до методики ніж позитиву на її адресу. Потім виступили ще 10 учасників зібрання, які не представлялись, тож я не можу їх назвати. Кожен із них пропонував свої доповнення і зміни. Границею принципового розділу між тими, хто виступав, був лише один аспект — друкувати матеріали рейтингування ВНЗ за цією методикою у відкритих ЗМІ, чи не друкувати, а використовувати їх лише для внутрішньої роботи. Найбільше мені сподобався колективний виступ ректора Національного гірничого університету із Дніпропетровська, професора Півняка та його проректора. Вони продемонстрували цю методику уже на прикладі свого університету, визначивши рейтинг і сильні та слабкі місця кожного факультету.

Одинадцятим виступив я. Мій виступ прозвучав так:

— Шановний Іване Олександровичу! Шановні колеги!

Свій виступ я почну з того, що висловлю однозначну підтримку запропонованій методиці, оскільки це є завершений і якісний продукт. В подальшому методику рейтингування можна удосконалювати, але потрібно стартувати з того, що уже є, оскільки удосконаленню немає меж. І не треба боятись публікації результатів рейтингування за цією методикою, оскільки вона є достатньо об’єктивною і за її результатами можна буде відбиватись від тих оцінок, які нам нав’язують окремі соціологічні служби і кафедри, котрі виконують ці дослідження за кошти європейських грантів і вітчизняних олігархів, надаючи перевагу у першу чергу тим критеріям, за якими найвищими виявляються рейтинги університетів, котрим симпатизують ті особи чи організації, що виділяли кошти. Я наведу такий приклад. За результатами рейтингування, проведеного кафедрою ЮНЕСКО НТУУ «КПІ» за даними 2006 року, Вінницький національний технічний університет посів 117 місце в списку із 200 ВНЗ, а за результатами рейтингування, проведеного цією ж кафедрою за даними 2007 року, ВНТУ піднявся на 23 місце, хоча дані у 2007 році у нас були майже такими ж, як і у 2006 році. А головною рушійною силою такого стрибка стала, фактично, моя критична публікація в «Дзеркалі тижня», в якій я вказав на низьку культуру підрахунків, виконаних стосовно ВНТУ співробітниками кафедри ЮНЕСКО. Тож через рік ці співробітники стосовно ВНТУ уже постарались помилок не допустити. Але де гарантія, що таких же самих помилок не допущено в останньому рейтингуванні по відношенню до інших ВНЗ? Ще один приклад — наш університет відмовився брати участь в експерименті по рейтингуванню за оцінками роботодавців, яке проводив Київський міжнародний інститут соціології під назвою «КОМПАС» за кошти Ріната Ахметова. В якості покарання ці соціологи поставили ВНТУ на останні місця в своєму рейтингу навіть по тих спеціальностях, де ми в принципі не можемо бути останніми, оскільки є монополістами і більшість начальників організацій і підприємств, котрих начебто опитували, — це наші випускники і не лише на Поділлі, а і у Києві. Із цих прикладів висновок — підбором критеріїв і способів обробки результатів можна створити таку методику, за якою будь-який попередньо обраний університет буде мати найвищий рейтинг. І, оскільки рейтингувати соціологи нас будуть незалежно від того, хочемо ми цього чи ні, то варто підтримати методику визначення рейтингів, створену у мінiстерстві групою В’ячеслава Ямкового, адже вона, по-перше, використовує саме ті показники, по яких ми звітуємо перед різними службами міністерства, а тому вони є об’єктивними, а по-друге, вона оперує зі значеннями показників, віднесеними до 100 осіб науково-педагогічного складу, або 100 студентів, тож характеризує ефективність роботи кожного ВНЗ незалежно від його розміру.

Після мене виступили ще троє. Підвів підсумок міністр. Він запропонував протягом тижня надіслати свої пропозиції по удосконаленню методики, які робоча група спробує максимально врахувати. Надсилати їх потрібно на факс 486-76-23. Результати роботи комісії будуть оприлюднені на сайті міністерства у другій половині січня. Тиждень ще піде на те, щоб врахувати зауваження. Після цього результати затвердить колегія. Опубліковані у квітні будуть лише рейтинги тих університетів, які погодяться на публікацію.

Завершив нараду з ректорами міністр повідомленням, що невдовзі до усіх ВНЗ надійде його лист, в якому викладачам університетів, які погано володіють українською мовою, буде запропоновано пройти стажування в інших українських університетах, в яких їхня дисципліна читається гарною українською мовою. І навпаки викладачі, які гарно читають лекції українською мовою з певних дисциплін, будуть направлені до університетів, де ці дисципліни або викладаються російською мовою, або поганою українською. Терміни такого стажування досягатимуть до 4 місяців. Цим розпочнеться впровадження у життя одного із Болонських принципів — взаємозбагачення інтелекту університетів за рахунок обміну викладачами.

Повернувшись з Києва у п’ятницю увечері, підписавши та розписавши документи, що назбирались за мою дводенну відсутність, я продивився газети, що зібралися теж за два дні. В одній із газет я зустрів повідомлення, що Президент України Віктор Ющенко в зв’язку з 50-річчям нагородив орденом Ярослава Мудрого президента футбольного клубу «Динамо» Київ Ігоря Суркіса. Уже кілька років підряд цей футбольний клуб не може вийти з відбіркового туру до фінальної частини європейської клубної першості, програючи усім своїм суперникам в групі, а його президент у цей же час нагороджується однією із найвищих нагород України. Де тут логіка, не розумію?

Постскриптум: перебуваючи у міністерстві, я довідався, що горезвісний Волокушин написав на мене туди черговий пасквіль. Тому у середу 10 грудня я відіслав на ім’я міністра такого листа:


Міністру освіти і науки України
О. Вакарчуку

Стосовно звернення
Волокушина І.

Шановний Іване Олександровичу!

Мені стало відомо, що до міністерства надійшов черговий пасквіль на мене від пана Волокушина — 70-річної людини, яка жодного дня не працювала не те що у Вінницькому національному технічному університеті, а навіть у будь-якому іншому ВНЗ 3-го та 4-го рівнів акредитації.

Одним із ключових аргументів пана Волокушина є твердження, що його твору по металознавству, виданому у приватній типографії, міністерство надало гриф навчального посібника, а я не дозволяю цей твір використовувати у навчальному процесі ВНТУ.

Тож я хочу поставити вас до відома, шановний Іване Олександровичу, що грифу навчального посібника згідно з визначеною процедурою твір Волокушина по металознавству ніколи не отримував.

Я нагадаю, що для отримання грифу необхідно мати рекомендацію Вченої ради якогось ВНЗ, позитивну рецензію профільної науково-методичної ради при міністерстві та позитивне рішення методичної ради Інституту інформаційних технологій та змісту освіти МОН України. Цієї процедури твір Волокушина ніколи не проходив.

З цим своїм твором пан Волокушин кілька років тому зайшов на прийом до колишнього заступника міністра М. Ф. Степка і через півгодини вийшов від нього з листом до мене, в якому було написано, що цей твір може використовуватись як навчальний посібник по металознавству в якості додаткової літератури.

У той час заступник міністра М. Ф. Степко був дуже незадоволеним мною за відмову відгукнутись на його телефонний призив посприяти агітації в університеті за кандидата в президенти України Віктора Януковича. Тож звернення пана Волокушина, підсилене негативними оцінками мене як ректора у його усній розмові зі Степком, лягло на сприятливий грунт — цим і пояснюється поява листа у підтримку твору Волокушина без проходження стандартної процедури експертизи. Потім, після обрання президентом Віктора Ющенка, за цей крок М. Ф. Степко при зустрічі у мене попросив вибачення.

У бутність міністром освіти і науки України Станіслава Ніколаєнка пан Волокушин теж надсилав до міністерства пасквіль на мене, і Станіслав Ніколаєнко навіть присилав до ВНТУ комісію на чолі з головним інспектором Державної інспекції навчальних закладів МОН України, кандидатом наук Семенюк, яка разом з двома іншими перевіряючими в моїх діях не знайшла нічого із того, про що писав пан Волокушин, і склала акт перевірки, спростовуючий усі його звинувачення, копію якого він теж отримав.

Прошу врахувати мої пояснення при розгляді нинішнього пасквіля Волокушина.

З повагою,
ректор ВНТУ
Б. І. Мокін

Версія для друку

Розділи книги
Передмова
Перший темношкірий президент США
Володимир Полохало збирає наукову еліту
Обезголовлення українського парламенту
Селекторна нарада
Концерт в честь 70-річчя Леоніда Кучми
Осінні загальні збори АПНУ
Чому ми не відзначаємо День Свободи?
Запасний аеродром
Прямий ефір президента
Ректорські оцінки міністерської системи визначення рейтингів університетів
Володимир Литвин – спікер парламенту
Курс гривні продовжує падати, політики – сваритися, а університет – нормально функціонувати
Коментар до прес-конференції президента
Новорічні поздоровлення ректора
31-е грудня
Роздуми першого січня
Обличчя Сергія Купріянова як віддзеркалення обличчя усієї російської влади
Зустріч з обласним керівником партії «Батьківщина»
А Горбачов виявився далекоглядним
Блокуванню президентом постанов уряду економічна криза і газова війна не завада
На газовому фронті без змін
Факсограма міністру
Це перемога чи поразка?
Аргументи «За» і «Проти» газових угод між Україною і Росією
Зміїний компроміс
Партійні новини Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина»
Жага помсти, або чи доцільно некомпетентних і, до того ж, мстивих людей допускати в ревізори?
Штрихи до портретів та репліки
Верховний Суд України ставить крапку
Інша точка зору на критерій оцінки наукових досягнень вченого за індексом цитування
Телеканал «Інтер» як політичний аналог Лисої гори
Хто вони?
Оцінка зовнішнього незалежного оцінювання парламентом
А судді хто?
Весняні загальні збори АПНУ
Криза докотилась і до нашого університету
Ненульовою є імовірність того, що деякі комуністичні лозунги житимуть вічно
Одночасне відзначення 49-ї, 35-ї та 15-ї річниці ВНТУ
Про корисність міністерських звітів
Обласні слухання про рівний доступ до вищої освіти
Кияни і гості столиці в захваті від плагіату
А чи це не докази?
Чи законною є вимога будувати церкви на території державних освітніх закладів?
Полювання на міліцейського «Ізюбра»
Роздуми після «Євробачення»
Листи до ректора
Хто заробляє на солдатах?
Дивне рішення екологічної секції Комітету з Державних премій України в галузі науки і техніки
Зустріч з Анатолієм Гриценком
Золота медаль української журналістики
Сутичка студента з міліціонером
Рейтинг ВНТУ за результатами 2008 року по проекту ЮНЕСКО «ТОП-200 УКРАЇНА»
Всі на вибори!
Наші студенти не лише добре пишуть програми для комп’ютерів, але і добре грають у футбол
Парламентські слухання стратегії інноваційного розвитку України
Надзвичайна подія в університеті
Версія для прокуратури
Ювілейний з’їзд партії «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина»
Два листи до міністра на одному тижні
Герой нашого часу
Телевізійна заява російського президента
За якими критеріями висока честь і блага?
Обласна конференція освітян
Особливості святкування 18-річчя незалежності України
Посвята у першокурсники та річні загальні збори колективу
Презентація книги «Стратегія інноваційного розвитку України»
Лист заступнику директора департаменту вищої освіти
Чернівецький експеримент з навігатором
Розширене засідання Кабінету Міністрів України
Скандальна п’ятниця
Зустріч ректорів з президентом в його резиденції
Чорно-біла субота
Скандал в оточенні президента
Кубок ректора з футболу
Роздуми над новими умовами прийому до ВНЗ
Відкритий лист до головного редактора газети «33 канал»
Грип і президент наступають
Кандидати в президенти
Донецьке «Не склалося!» кандидатам у президенти Віктору Ющенку і Віктору Януковичу
Звернення до прем’єр-міністра
Тріумф Юлії Тимошенко у Євгена Кисельова
Педагогічний експеримент
До міністра за роз’ясненнями
Крамольні думки, що виникли під впливом почутого
Зустріч з міністром внутрішніх справ України
Перше січня
Дзвінок від Юлії Тимошенко
Кілька слів про виступи і програми кандидатів у президенти
Вибори президента України
Два характерні у період сесії телефонні дзвінки
Зустріч Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко з активом Вінниччини
Оригінальний хід Юлії Тимошенко у відповідь на виклик, кинутий опозицією і псевдосоратниками з парламентської коаліції
Відповідь на анонімну листівку під девізом «Що він скаже завтра?»
Аналіз другого туру виборів президента України
Розширене засідання колегії обласного управління освіти
Президент України Віктор Янукович
Відставка Кабінету Міністрів Юлії Тимошенко
Чи стане ефективним Кабмін, створений на думку опозиції з порушенням конституції?
Річні збори Національної Академії педагогічних наук України
Захист Наталії Ляховченко
Перспективний план розвитку Вінницького національного технічного університету до 2017 року
Новий губернатор Вінниччини
Завершення педагогічного експерименту
Друга серія Катиньської трагедії
Чи має моральне право президент держави заради підняття іміджу позбавляти країну цінностей, до створення яких він ніякого відношення не мав
Вінницькому національному технічному університету – 50
Перше підсумкове розширене засідання нового складу колегії міністерства освіти і науки України під головуванням міністра Дмитра Табачника
Післяювілейно-передсвятковий напряг
Післямова
Головна сторінкаДодати в Вибране
© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.